Innsikt

Våre perspektiver på markedsutviklingen innen bank og forsikring

Cicero Under lupen: Mobilitet og finans

Vi i Cicero Consulting er lidenskapelig opptatt av fremtidens finansbransje, og har den siste tiden jobbet med en trendrapport som tar for seg mobilitetsutviklingen sett fra et finansbransjeperspektiv. Mer presist fra et skadeforsikrings- og finansieringsperspektiv. Rapporten er utarbeidet med utgangspunkt i flere samtaler med nøkkelpersoner fra bransjen, i tillegg til vår kontinuerlige overvåkning av markedet. …

Et tilbakeblikk på 2022

2022 kan på alle måter oppsummeres som veldig innholdsrikt, enten vi velger å la bank og forsikringsbrillene være av eller på. Selv om pandemien har sluppet taket og mye har gått tilbake til normalen så har også året vist oss hvor sårbart trygghet og fred kan være, selv om dette er noe mange tar for …

Digitalisering av forsikringsbransjen

Teknologi er stadig mer sentralt i alle deler av samfunnet, og alt fra produksjon og handel til trafikk og byutvikling blir digitalisert. De siste årene har digitaliseringen i forsikringsbransjen økt i rekordfart – så hvordan står det nå til i forsikringsbransjen? Næringen henger etter globalt Fremtreden av et raskt utviklende forsikringsøkosystem, sammen med forstyrrelsen av …

Best på kundeservice

God kundeservice er avgjørende for kundesentriske organisasjoner og en sentral driver for kundetilfredshet, kundelojalitet og markedsandeler. I år er det Tryg som kan skryte av seier i kundeserviceprisen 2022, mens Frende, SPB1 og If utgjør topp tre på KSindeks sin kåring, der vinneren kåres under kundeservicedagene i juni. Men hva innebærer egentlig god kundeservice? Viktigheten …

Newsletter

Hold deg oppdatert på våre rapporter, podcast-episoder og arrangementer.